Посета делегације Француског института у Србији
Делегација Француског института у Србији, предвођена директором Жан-Батистом Кизеном (Jean-Baptiste Cuzin), саветником за сарадњу и културне активности у Амбасади Републике Француске у Београду, посетила је Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице 10. фебруара 2016. године.
Господин Жан-Батист Кизен недавно је ступио на дужност директора Француског института у Србији и овом приликом хтео је да упозна потпредседника Покрајинске владе и покрајинског секретара ‒ Михаља Њилаша, те да сагледају досадашњу међусобну сарадњу у области образовања. Осим именованих, састанку су присуствовали и Војин Јованчевић, помоћник покрајинског секретара за образовање, са сарадницима, те Фабрис Пето (Fabrice Petout), аташе за француски језик при Амбасади Републике Француске, са сарадницима.
Тема састанка било је остваривање сарадње у области образовања, првенствено у погледу двојезичке наставе. Након поздравних речи, секретар Њилаш укратко је представио основе досадашње сарадње између Амбасаде Републике Француске и Покрајинског секретаријата за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице и истакао битност лектора који већ трећу годину заредом помаже наставницима француског језика у основним школама у Новом Саду, приликом рада с децом и ученицима. Рад лектора обезбеђује Француски институт у Србији, с тим што трошкове његовог рада покрива Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице. Такође, покрајински секретар Њилаш истакао је то да су резултати рада лектора видљиви – све више је деце која уче француски језик, као и ученика који уписују француско-српска двојезичка одељења.
Након излагања покрајинског секретара, господин Кизен додао је да његова жеља – као директора Француског института у Србији – јесте да оснажи везе са свим образовним установама на свим нивоима, јер није довољно градити сарадњу само с факултетима, већ је потребно поставити и фундаменте за квалитетно образовање у основним и средњим школама. У том смислу, истакао је важност и двојезичке наставе на српском и француском језику, која се на територији АП Војводине реализује у Гимназији „Јован Јовановић Змај” у Новом Саду и у Карловачкој гимназији у Сремским Карловцима.
Присутнима се обратио и помоћник покрајинског секретара за образовање Војин Јованчевић који је нагласио битност двојезичке наставе и додао да је министар просвете, науке и технолошког развоја донео правилник о двојезичкој настави. Тим правилником предвиђа се стручно усавршавање наставника који изводе двојезичку наставу у областима методике и јачања језичких компетенција. Помоћник покрајинског секретара за образовање додао је и то да је водио прелиминарне разговоре с директорком Карловачке гимназије о оснивању центра за обуку и стручно усавршавање наставника који изводе двојезичку наставу, те је затражио подршку Француског института у Србији за овај подухват. Фабрис Пето, аташе за француски језик при Амбасади Републике Француске, истакао је да Француски институт у Србији већ дуго подржава и организује за наставнике стручна усавршавања– и у Србији и у Француској. Те обуке превасходно јесу за наставнике француског језика, али – у последње време – све више обука организовано је и за наставнике који изводе двојезичку наставу на српском и француском језику. Господин Пето додао је да мисли да би било изузетно битно за француско-српску двојезичку наставу на територији АП Војводине да се спроведе анкета у свим школским установама у Војводини о томе колико наставника – који нису наставници страних језика – говори стране језике. Ти подаци могли би представљати базу за израду студије којом ће се утврдити где постоје капацитети за отпочињање двојезичке наставе, на само када је у питању француски језик, него и када је о осталим језицима реч. Покрајински секретар Њилаш додао је да мисли да ту анкету треба проширити и на факултете на територији АП Војводине.
Након размене идеја, потпредседник Њилаш и господин Кизен договорили су се да ће наставити сарадњу, те да ће у сваком случају подржати рад лектора у основним школама, као и да ће се што пре омогућити увођење двојезичке наставе у основним школама у Новом Саду, али и у другим школама у АП Војводини.